fredag 4 november 2011

Good Times

Heej! Nu var det fredag igen. November är det också.

Tyckte att jag skulle uppdatera lite mer uppdaterande, men vet inte vad jag ska skriva. Antingen kommer det här inlägget bli väldigt långt och väldigt flummigt då jag kommer att skriva om allt jag kommer på eller så blir det väldigt kort då jag inte kommer på något att skriva om. Hm, efter bara den där mening blev det ju långt xD

I alla fall, måste få klaga lite för vi har bytt mattelärare nu efter höstlovet. Usch! Tidigare hade vi en jätte trevlig lärarinna som förklarade huuur bra som helst. Hon var mycket lugn och hade humor också om hon var ganska tyst... alltså inte att man inte hörde henne, men jaa ditåt. Kan inte riktigt förklara det xD Snäll var hon i alla fall och duktig som sagt.
Han som vi har nu är typ Snape, men grupphandledare till Gryffindor och vi är bara Slytherinare i klassen. Braa förklaring joo! Han är jätte sträng - har inget emot det, men han blir sur bara nån gör nått fel. Började skrika åt de som kom för sent och tyckte att man får aldrig någonsin komma in försent till en föreläsning, då ska man hellre stanna i grupprummet. De andra lärarna bryr sig inte alls - hos de andra får man till och med stiga upp mitt i undervisningen och gå ut och komma in igen. Kan ju förstå att han inte gillar det ifall det stör, men efter att ha vant sig vid att folk får gå och komma hur de vill så stör det inte... tycker jag. Kanske vi har blivit lite bortskämda. En annan sak med honom är att han inte förklarar bra tycker jag (och många andra), riktigt passligt att vi har kommit till ett kapitel av vilket jag inte fattar nått av...

Danskan och kemin går bra, men jag måste skriva klart en uppsats till danskan plus skriva ett antal labbrapporter. Engelskan är för tillfället mitt favoritämne (om mitt lusse-jag skulle höra det xD oj!) men det är jätte roligt och lärarinnan gör verkligen sakerna vi går igenom intressanta och hela klassen är engagerade och är med i diskussionerna. Dessutom gillar jag hennes humor! Plus så fick hon pluspåäng av mig när hon i torsdag gick runt i klassrummet och ropade "Exterminate!! Exterminate!!" med Dalek-röst xD
Vi hade fått en text som hette Extermination in paradise och hon tyckte: "Jag har nog blivit förstörd av att ha sett för mycket Doctor Who, men det ända jag kan tänka på är Daleks." : D

Wuhuuu, långt inlägg! Men tror inte att jag är riktigt klar än, hehee.
Jag var en runda på stan idag bara för att, gick omkring och så, tyvärr hade jag glömt min kamera. Måste komma ihåg att ta med den på promenad nu nån dag! Vill få höstbilder!!

På vägen hem så såg jag att två helikoptrar flög ganska lågt fram och tillbaka över Limfjorden och ett antal gummibåtar körde fram och tillbaka på fjorden. Dessutom stod det ett stort antal milisnubbar vid kanten. Jag har ingen aning vad det var frågan om, gissar dock lite att någon hade hoppat av bron eller så : /

När jag kom hem så väntade ett paket från pappa på mig! : D Detta innehöll det:
2 Tupla, Lakrits och en bibel - MAOL xD
Nu borde jag kanske ta och hitta på något att äta, sen ska jag antingen spela SIMS eller se vidare på Doctor Who som jag fått för mig att jag ska kolla igenom på nytt!

Hoppas på att få upp bilder från Sardinien nu i helgen.

2 kommentarer:

  1. Vilken humor lärare ni har i engelska! XD handär i matte däremot verkar ju minst sagt störd :C
    ...vad skicka din pappa till för adress om det nu kom fram? D: eller kanske det var mindre helt enkelt och rymdes in i brevlådan XD

    SvaraRadera
  2. Hahaha, rolig engelskalärare du verkar ha. :D
    Mindre roligt med matteläraren...
    Väntar på bilderna på redan. :D
    <3

    SvaraRadera