torsdag 7 juli 2011

Oj

När jag kom hem från jobbet idag bestämde pappa och jag oss för att vi skulle fara till Tobboda och bada, så efter ha kollat datorn kort så for vi.
Det var skönt och bada, världens bästa sak att göra efter jobbet.

Iafl, när vi kom tillbaka så förtöjde vi båten och började gå upp mot huset som vanligt. Plötsligt ser jag i ögonvrån hur något rör sig i gräset under mig, reagerar dock inte allt för mycket på det då det brukar finnas grodor så nära vattnet. Pappa reagerar ungefär likadant men svänger sig om och ser efter vad det var. "Oj shit!" kommer det från honom, jag svänger mig fort om samtidigt som jag hör ett väldigt ilsket och förebrående fräsande. Hinner just se hur en huggorm slingrar sig snabbt in bland det högre gräset.

Går nu runt och kollar fötter och ben fast jag vet att den inte bet, tur ska man ha - vi trampa ju nästan på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar