lördag 1 oktober 2011

hot air balloon

Okej, jag ska försöka skärpa mig med att uppdatera och inte bara skriva ett fåtal meningar.

Skolan har väll gått ganska bra, i matten har vi kommit till saker jag inte förstår nånting av också om jag vet att jag känner igen det vad hon pratar om, men annars sitter jag mest som ett frågetecken (och det hjälper inte av att jag mest sitter och känner mig fruktansvärt trött). Måste ta och fråga min smarta bror om han kan förklara vad det är vi gör för tillfället.
I torsdags så hade vi vår första riktiga laboration i kemin! Gissa vem som var glad! Skulle väga upp små mängder av olika ämnen och hetta upp dem och sen skriva ner hur det reagerar. Låter kanske inte så spännande, men det var det tyckte jag.
I danskan håller vi på med.... well danska, hahaa... Det är mycket recensioner av olika artiklar och texter vi håller på med, lite uppsats-skrivande (för nån vecka sen gav jag in min andra uppsats som jag den här gången hade försökt skriva så dansk som möjligt, såklart hade den en maaassa rättelser i sig när jag fick tillbaka den, men hon hade ändå lagt till ett litet beröm om att det var bra att jag hade försökt. Hahaa) Grammatik och sånt håller vi också mycket på med.
I engelskan ska vi ha ett projekt snart, nästa vecka faktiskt. Jag hoppas att jag kan hålla det då, då får jag nämligen fara hem nästa lördag! Nu när det bara är en vecka kvar känns det som om tiden har gått jätte fort, bara för nån vecka sen kändes det som om jag hade varit här i åtminstone 8 månader utan att ha fått komma hem... och att de ännu skulle ta minst 3 månader till före det skulle hända... baah!

Jag blev jätteglad igår! Höstfärgerna börjar lysa och löven börjar falla ner till marken. Hösten börjar komma till Danmark! :D Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar