torsdag 27 oktober 2011

Tillbaka

Ursäkta för den låga uppdatering på senaste! Jag har antingen inte haft tid eller lust att blogga när jag var hemma på höstlov. Det var helt underbart att komma hem igen :D Dock fast jag hade 2 veckor ledigt kändes det som om jag var bara 2-3 dagar på Åland på grund av Sardinien-resan (också om jag vet att det var mera). Jag klagar inte att vi gjorde en sån resa!! Men jag saknar Åland ^^' och mina vänner där.
Nåja, snart är det jul! Plus jag har planerat att jag ska komma hem nån helg här emellan också.

Pappa är också här i Danmark för tillfället så vi åkte ner tillsammans. Just för tillfället är han i en annan stad längre söderut och har möten och annat, men han är tillbaka imorgon, sen ska vi fara runt lite och skaffa saker till mig som jag inte kan göra till fots. Ett Ikea-besök är inplanerat. Hoppas bara att jag mår bättre tills dess, blev hemma från skolan idag, hade stegring igår och kände mig snörvlig och hostig i morse, plus så hade jag en dundrande huvudvärk. Skrev ett kort mail till skolan, drack en kopp te, fick i mig gröt och gick tillbaka och sova. Sov till 11-tiden. Steg upp och gjorde mig en smörgås, var lite vid datorn och gick tillbaka till sängs. Vaknade lite efter 4 igen, kände att jag måste göra något annat än att sova fast det är bästa medicinen, så har läst lite och kollat One Piece.

Nu har jag suttit och känt mig väldigt nostalgisk när jag kollat genom gamla bilder på bdb och lyssnat på OP-musik :) Aaah <3 Ska ta och koka nudlar åt mig nu och kanske se nån film, sen tidig läggdags.

Nått dumt har jag också gjort, fick av nån anledning för mig att jag måste tvätta spisen (okej, det behövdes verkligen!), men nu har jag fått en massa klibbigt grejs på mig och jag har ingen aning om vad det är, grr. Gissar lite att det är ost för pappa har tyckt att det luktar ost då han lagat mat, men jag tycker i och för sig inte att jag använt ost till matlagning, hm... hoppas bara inte att jag lyckats mjuka upp en beläggning på ugnen och skrapat av den xD ^^' I alla fall, har suttit och petat bort det från fingrarna, bleeh...

EDIT: Okej, det var fett, lite eew ^^' men nu vet jag vad det var xD

Hoppas ni mår bättre!

1 kommentar: