söndag 2 oktober 2011

Jag har börjat drömma konstiga drömmar de senaste nätterna

Detta drömde jag inatt:

Det började med att jag fick lust att spela SIMS, men när jag startade spelet upptäckte jag att det helt hade ändrat utseende till den där facebook-versionen. Jag blev riktigt sur då... Började fundera på att gå och hämta mitt SIMS 2 och installera det.
När jag vände mig om var jag dock plötsligt inne i sims - och jag visste att det var sims 2, också om allt egentligen såg ut som i verkligheten och jag tror inte att  nån bestämde över vad som hände... men  det kanske nån gjorde!
Pappa var plötsligt också med mig. Vi befann oss i en stad, typ likande som Aalborg, men kanske med lite mer "storstads-typiska-byggnader". Vi stod vid en sjö, det var höst - antagligen inte långt ifrån vinter då det var ganska kallt. Jag kommer ihåg att alla färger och detaljer var mycket intensiva... som jag tror att det var i sims 2.
Mitt i allt bestämde vi oss att gå in till en gigantisk butik, shopping center kanske det var. Jag blev lite att tänka på Ikea, men det fanns helt andra saker där än vad Ikea säljer. Alla där inne pratade schweizertyska.
Pappa gick runt i ganska snabb takt och såg ut att leta efter något, jag bara följde efter. Till slut så stannade han framför stora korgar (ni vet, Ikea) med cykelhjälmar. Han plockade upp en svart och gav den till mig och frågade vad jag tyckte. Den var bra konstaterade jag.
Sen gick vi därifrån och jag vaknade.
Whaat?

1 kommentar: