fredag 14 oktober 2011

Lördag

Sitter i vårt hotellrum - eller egentligen är det en lägenhet - här i Sardinien för tillfället.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men fick lust att uppdatera lite.

I lördags vaknade jag ca klockan 4 på morgonen, gjorde mig klar och packade det sista. Sen kom en snäll kollega till oss för att hämta mig och skjutsade mig till Fredrikshamn. Han är samma som fixade lägenheten till mig. Jag fick vänta en liten stund i hamnen för vi var ganska i god tid, men tillslut så fick vi gå ombord. De var inte sådär fruktansvärt många men nog en hel del på färjan. Första timmen på färjan var helt hemsk, det gungade helt onödigt mycket, men sen när vi kom in på svenskt vatten eller så så slutade det och det blev lugnare.
Väl i Göteborg så sökte jag mig till spårvagnshållplatsen, den var enkel att hitta men det var lite svårare att komma på vilken sida man skulle stå på, men hittade rätt till slut. Framme i Centralstationen fick jag vänta ett bra tag tills tåget skulle gå. Jag hade en bok med mig så jag fördrev mesta tiden med att läsa.
Att åka tåg var helt underbart. Det var ett express-tåg så det stannade inte för varje hållplats utan bara en 3 gånger eller så. Dessutom hade jag bokat plats i den Tysta Avdelningen, yaay!
Framme i Stockholm kom den svåraste biten av resan, nämligen att hitta ut ur Stockholms Centralstation, wuaah, den är ju mega!! När jag var ute gick det dock ganska enkelt att hitta till T-Centralen (upptäckte sen att centralstationen har en utgång precis mitt emot T-Centralen, men den hittade jag inte - kom ut en våning ner, under bron typ)
Från och med där så var det en vanlig resa hem. Köpte biljet där, sen gick jag och åt lite och väntade på bussen. Tog bussen till Eckerö Linjen, tog färjan till Åland (Köttbullar med potatismos! Nom :D)
Pappa och Micke väntade i hamnen med Helmut. Micke körde! Vid det laget så höll jag på att somna på stående fot xD Fick i mig lite kvällste och sen somnade jag ^^
Så skönt att vara hemma igen!

2 kommentarer:

  1. Hur har du hamnat i Sardinien plötsligt? :S :D

    Svar: Synd att du inte hittat rätt. :( Trivs du inte med det, eller är det nåt annat? Håller tummarna att du ska hitta nåt som är mer rätt till nästa år. :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Synd att höra att det inte var rätt för dig. :/ Förstår vad du menar med ensamheten, skulle nog bli galen om jag var helt ensam här en längre tid.
    Kommer du gå året färdigt, och sen börja studera i Sverige/Åland? Eller har du inte planerat så långt ännu? :)
    Hoppas i alla fall att allt löser sig! <3<3

    SvaraRadera