onsdag 24 augusti 2011

Lite tips, ryggen och lite till

Hahaa, snygg rubrik, nåja.

Angående ryggen så mår den bättre, det är jag glad för ^^ Den är fortfarande sjuk, men nu känns det som om det skulle gå över med massage, det gjorde det inte igår...

Tips:
Ni som ska börja skola, speciellt i ett annat land med ett språk som ni inte helt förstår. Få det helt klart för er hur ni ska lämna in era läxor! Här ska man lämna in matteläxorna, jag var van att man går igenom dem i klassen så jag skrev dem i mitt häfte, då kunde jag inte riva ut dem då jag hade skrivit en massa saker på andra sidan, så fick skynda mig att skriva om dem, för att kunna lämna in. Missade tillfället ju förstås sen, och hittade inte läraren. Idag fick de andra eleverna tillbaka sina läxor men jag fick inte lämna in min för han trodde säkert att jag inte hade gjort dem till då tidigare, suck...
Hoppas nu att samma inte händer imorgon, ska lämna in en uppsats, som jag måste skriva ut... på något sätt, äger ingen skrivare och vet inte hur de i skolan funkar, hoppas jag hinner komma fram till det innan jag måste ge in den... >.< (tror jag skickar den dessutom per mail till läraren så att jag kan säga att hon har visst fått den den dagen hon skulle få den) ^^'
Det går bra för mig det här...

Idag är det lite fult väder här.
Kom just hem från skolan, så nu tänker jag titta på nått avsnitt av något och sen måste jag göra läxor.

3 kommentarer:

  1. Ojdå o.O
    Hur var det annars, är ni flera icke-danskar som går i skola där? XD

    SvaraRadera
  2. Angående Icke-Danskar: Jag är inte så säker på hur många det är, 1 eller 2 från Norge, en från Ryssland och en handfull från Island - lite osäker hur många de är, men de sticker ut mest då de är flest. Sen finns ett par till från udda länder som jag inte vet varifrån xD

    SvaraRadera
  3. Haha, okej XD Nå, du är inte ensam med att inte ha danska som första-språk iaf :D

    SvaraRadera